Kontrast
Czcionka

Pogotowie ciepłownicze:
993

Kontakt:
44 633 33 36

Mieszkańcy

Przesuń palcem w lewo lub w prawo, aby zobaczyć więcej

Poradnik

Chcesz dowiedzieć się, jak racjonalnie korzystać z ciepła i przy tym płacić mniej za komfort, którego oczekujesz? Mamy dla Ciebie kilka cennych wskazówek. To proste i naprawdę się opłaca!

więcej

Nie zasłaniaj kaloryfera

Najważniejszym założeniem w oszczędzaniu energii jest jej niemarnowanie. Gdy zasłaniasz kaloryfer, zakłócasz prawidłowy przepływ ciepła w pokoju. Dlatego urządzając mieszkanie, nie zakrywaj grzejników meblami i grubymi zasłonami. Zadbaj o prawidłową cyrkulację ciepłego powietrza w swoim mieszkaniu.

Zgłoszenia

Biuro Obsługi Klienta PEC czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00. Całodobowo zgłoszenia przyjmuje również Pogotowie Ciepłownicze pod nr 993.

    Formularz zgłoszenia usterki

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PEC Sp. z o.o. w Bełchatowie, ul. Wojska Polskiego 132.
    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu zapewnienia właściwej obsługi zgłoszenia przesłanego za pośrednictwem strony pec-belchatow.pl, w szczególności w celu udokumentowania zgłoszenia oraz w celu podjęcia stosownych działań w odpowiedzi na zgłoszenie. Więcej informacji na temat przetwarzania Pani/Pana danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.

    FAQ

    Pytasz – odpowiadamy

    zobacz więcej odpowiedzi
    Najczęściej zadawane pytania

    Sezon grzewczy rozpoczyna się i kończy w momencie zgłoszenia przez odbiorców lub administratorów potrzeby włączenia/wyłączenia ogrzewania w budynkach.

    Decyzję o terminie rozpoczęcia dostarczania ciepła na cele centralnego ogrzewania do swoich obiektów podejmuje odbiorca posiadający umowę kompleksową dostarczania ciepła tj. spółdzielnia mieszkaniowa, wspólnota mieszkaniowa, właściciel obiektu lub wskazany przez niego zarządca bądź administrator.

    Mieszkańcy i użytkownicy lokali w zasobach spółdzielni czy wspólnot mieszkaniowych potrzebę włączenia ogrzewania zgłaszają do swoich zarządców lub administratorów.

    Służby eksploatacyjne PEC pozostają w ciągłej gotowości. Nie ma obecnie sezonowości dostawy – ciepło na cele centralnego ogrzewania może być dostarczane do budynków przez 12 miesięcy w roku, jeśli życzy sobie tego nasz Klient. Węzły cieplne wyposażone są w automatykę pogodową, która dostosowuje dostawę ciepła do aktualnych warunków pogodowych. Nie ma więc problemu z przegrzewaniem mieszkań – są one ogrzewane jedynie w chłodne dni (poniżej 12 st. C).

    Jeszcze kilka lat temu węzły ciepłownicze włączano jednocześnie w całym mieście w odgórnie ustalonym terminie. Obecnie termin rozpoczęcia ogrzewania mieszkań zależy od zarządców budynków. Gdy niska temperatura zewnętrzna utrzymuje się przez kilka dni lub lokatorzy zgłaszają potrzebę ogrzewania mieszkań, jest to sygnał dla zarządcy nieruchomości, że czas rozpocząć sezon grzewczy na osiedlach. Administratorzy przyjmują często umowne granice co do wysokości spadku dziennej i nocnej temperatury na zewnątrz, wpływającej na włączenie ogrzewania w budynkach.

    Automatyka pogodowa, która funkcjonuje we wszystkich węzłach będących własnością PEC, włącza lub wyłącza węzeł w zależności od temperatury. Urządzenia te analizują potrzeby budynku w odniesieniu do warunków zewnętrznych. Automatyka jest szczególnie pomocna w okresach przejściowych; w przypadku nagłego ochłodzenia we wrześniu czy czerwcu, np. w nocy lub nad ranem, uruchamia ogrzewanie budynku, a w momencie wzrostu temperatury zewnętrznej, np. o godz. 10.00 rano ogrzewanie zostanie wyłączone. Minimalizuje to koszty ogrzewania budynku oraz pozwala na uzyskanie komfortu cieplnego w budynku przez cały rok, ponadto znacząco wpływa na stan techniczny budynku, a przede wszystkim zdrowie jego mieszkańców. Utrzymanie odpowiedniej temperatury chroni przed niebezpiecznymi dla zdrowia i konstrukcji budynku grzybami na ścianach wewnętrznych oraz elewacjach. Dogrzane mieszkanie pozwala uniknąć przeziębień, na które jesteśmy szczególnie narażeni w tak zwanych okresach przejściowych, a więc wiosną i jesienią. Całoroczne ogrzewanie to również większe bezpieczeństwo. Dzięki automatycznej dostawie ciepła, nie ma konieczności inwestowania w dodatkowe rozwiązania grzewcze, takie jak grzejniki elektryczne.

    Jeżeli mieszkasz w budynku wielorodzinnym, to zapewne za ciepło na cele ogrzewania i ciepłej wody rozliczasz się ze swoim zarządcą budynku w comiesięcznych zaliczkach ujętych w czynszu. Jesteś zatem tzw. Konsumentem ciepła lub inaczej Odbiorcą końcowym. Klientem (zwanym też często Odbiorcą) ciepła systemowego jest zaś podmiot, np. Spółdzielnia czy Wspólnota Mieszkaniowa, który ma podpisaną z dostawcą Umowę sprzedaży ciepła. Dostawca, czyli przedsiębiorstwo ciepłownicze, dostarcza ciepło do określonych w Umowie obiektów i na podstawie odczytów liczników, rozlicza zużyte ciepło na danym budynku lub węźle.

    Rozliczanie opłat na poszczególne lokale/mieszkania leży w gestii zarządcy lub właściciela budynku, a sposób przydzielenia kosztów na mieszkania określony jest zazwyczaj w regulaminie wspólnoty czy spółdzielni.

    Dlatego, aby poprawić zaistniałą sytuację, prosimy o kontakt ze swoim zarządcą budynku w celu wyjaśnienia nieprawidłowości lub sprawdzenia stanu instalacji wewnętrznej. Jeśli problem będzie wymagał naszej interwencji, wspólnie dołożymy wszelkich starań, żeby szybko przywrócić oczekiwany komfort.

    Wyłączasz światło, gdy wychodzisz z pokoju i zakręcasz kurek, gdy nie korzystasz z wody? To dość oczywiste zachowania w mieszkaniu. Trudniej jest być oszczędnym, gdy chodzi o ciepło. Ciepła przecież nie widać, łatwo więc niechcący korzystać z niego nieroztropnie. W efekcie, jak pokazują badania, żyjemy w przegrzanych pomieszczeniach. Marnujemy nie tylko ciepło i pieniądze, ale też zasoby naturalne. Możemy to łatwo zmienić.

    Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad korzystania z ciepła, aby czuć się komfortowo, a jednocześnie płacić mniejsze rachunki za ciepło.

    Zachęcamy do wypróbowania prostych sposobów na efektywne korzystanie z ciepła. Ogrzewaj mądrze.

    Do zasilania sieci ciepłowniczej nie wykorzystuje się ciepła odpadowego, tj. ciepła ulatniającego się wraz z parą wodną z chłodni kominowych, lecz ciepło pochodzące z obiegu ciepłowniczego uzyskiwane z upustów turbin, a do jego wytworzenia konieczne jest spalanie dodatkowego węgla niezależnie od produkcji energii elektrycznej.

    Produkcja ciepła w kogeneracji, czyli jednocześnie z produkcją energii elektrycznej w jednym wyspecjalizowanym miejscu, zamiast produkcji ciepła i prądu w dwóch cyklach produkcyjnych, pozwala zwiększyć stopień wykorzystania energii pierwotnej zawartej w paliwie. Tym samym efektywność energetyczna systemu skojarzonego jest o wiele wyższa niż w przypadku oddzielnego wytwarzania energii elektrycznej w elektrowniach kondensacyjnych i ciepła w kotłowniach. Zmniejszając zużycie paliwa, zmniejszamy również emisję szkodliwych substancji do środowiska, głównie dwutlenku węgla, dzięki czemu powietrze w mieście jest czystsze. Wysokie normy związane z produkcją i dostawą ciepła sprawiają, że ogrzewanie ciepłem systemowym jest także przyjazne dla środowiska naturalnego.

    Dowiedz się, jak działa system ciepłowniczy Bełchatowa.

    Konieczność zamawiania mocy cieplnej przez każdego odbiorcę narzuciło Prawo Energetyczne, wprowadzając nowe zasady rozliczeń za ciepło, w tym opłaty za zamówioną moc jako element rozliczenia.

    Ważnym elementem jest określenie prawidłowej wielkości mocy zamówionej. Konsekwencją zbyt małej mocy zamówionej może być niedogrzanie pomieszczeń w budynku, a także brak odpowiednich parametrów ciepłej wody użytkowej. Należy pamiętać, że to niedogrzanie występuje nie tylko przy temperaturze zewnętrznej obliczeniowej, tj. dla Bełchatowa -20 st. C, ale również przy wyższych temperaturach, np. na początku sezonu grzewczego, gdy w nocy temperatura wynosi 0 st. C.